دیجیتال مارکتینگ در حقیقت تکنیک بازاریابی است که نهایتاً به فروش و یا ارائه خدمات و محصولات مختلف، در قالب دستگاه های دیجیتال منجر میگردد. امروزه شاهد آن هستیم که اینترنت به صورت روز افزون در سراسر دنیا در حال رشد بوده و مورد توجه قرار میگیرد. میتوان اینطور عنوان کرد که در حال حاضر اینترنت به یک عضو جدایی ناپذیر در جوامع بشری تبدیل شده و بسیاری از فعالیت های انسان ها در راستای اینترنت و حول محور آن در حال انجام میباشد. اصول ابتدایی بازاریابی اینطور عنوان میکند که سعی کنیم، جامعه هدف را که در جایی در حال گذران وقت هستند، شکار کرده و به سمت کسب و کارمان هدایت کنیم.
آژانس دیجیتال مارکتینگ راویدا با استفاده از انواع تکنیک های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند تا افراد مختلف که در فضای اینترنت، در اپلیکیشنها و جوامع آنلاین مختلف در حال گذران وقت هستند را جذب کسب و کار شما کند. در حقیقت زمانی که یک کسب و کار تکنیک های بازاریابی سنتی را با تکنیک های بازاریابی اینترنتی ادغام میکند، نتیجه بسیار بهتری برای فروش محصولاتش را به ارمغان خواهد آورد.
در حالت کلی اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را تعریف کنیم، باید بگوییم که یک سری تکنیک و روش ها را در دستور کار خود قرار می دهید تا محصولات و یا خدمات خود را به صورت اینترنتی و آنلاین به فروش برسانید. با توجه به این مفهوم از زمان پیدایش اینترنت یعنی اوایل قرن ۲۱، مفهوم و نگرش جدیدی در دنیای تبلیغات و برندسازی به وجود آمده و آن دیجیتال مارکتینگ بود.
یک کسب و کار اگر بخواهد با استفاده از تکنیک های سنتی برای خود مشتری جذب کند، از نظر جغرافیایی محدود خواهد بود. همچنین انجام روش های بازاریابی سنتی برای بازه جغرافیایی وسیع، هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. در عین حال زمانی که شما از دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید، از بُعد مکان خارج شده و این فرصت را در اختیار دارید تا از هر کجای کره خاکی برای خود مشتری کسب کنید. همچنین اگر بخواهید تا برای یک شهر خاص و یا یک کشور خاص بازاریابی انجام دهید، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد.
ما در اینجا با دو مفهوم بازاریابی سنتی یا آفلاین و همچنین دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال روبرو هستیم. بازاریابی سنتی شامل تبلیغات میدانی، تبلیغات در سطح شهر، تبلیغات بیلبوردها، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه و غیره میشود. این موارد علی رغم آنکه میتواند فروش بسیار مناسبی را برای شما ایجاد کند، ولی هزینه بسیار بالایی را نیز ایجاد مینماید. در عین حال تفکیک بازار هدف با استفاده از بازاریابی سنتی، کار بسیار سختی بوده و هزینه های اضافی زیادی را برای شما ایجاد میکند. نتیجه این امر این خواهد بود که شما هزینه بالایی را انجام داده، ولی بازدهی مناسبی را کسب نکردهاید. همچنین تهیه جامعه آماری در هنگام استفاده از روش های مختلف بازاریابی سنتی، مانند اینکه چه میزان جذب مخاطب و مشتری داشتهایم، کار سختی است.
در مقابل فرایند دیجیتال مارکتینگ، در بستر اینترنت و فضا های آنلاین انجام میشود. با توجه به همین موضوع به راحتی میتوانید با استفاده از روش های گوناگونی مانند تبلیغات در موتورهای جستجو، تبلیغات در صفحات مجازی، سئو سایت، تبلیغات کلیکی و غیر به بهترین نحو ممکن و با بالاترین درصد شخصی سازی جامعه هدف خود را شکار کرده و محصولاتتان را در اختیار آنها قرار دهید. همچنین در این حوزه این امکان را خواهید داشت تا به بهترین شکل ممکن، از آمار و نمودارها برای بهرهوری هرچه بیشتر روش های تبلیغاتی خود استفاده کنید. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما به بهترین شکل ممکن میتوانید برندسازی انجام داده و به سرعت هرچه بیشتر مخاطبین بیشتری را برای خود جذب کنید.
دیجیتال مارکتینگ خود به تنهایی یک روش نبوده و از یک سری زیر مجموعه، تشکیل میشود که هر کدام از آنها به تنهایی یک روش مستقل هستند. با ترکیب چند مورد از روش هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، شما میتوانید نتیجه حداکثری را برای کسب و کار و یا بیزینس مد نظرتان ایجاد کنید. به عنوان مثال بازاریابی محتوا یکی از این روش هاست. شما با استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا، سعی بر این دارید تا با ارائه محتوای هدفمند و در عین حال مفید کاربران مورد نظر خود را جذب کنید.
این فرایند به این صورت انجام میشود که به عنوان مثال شما یک مقاله با کیفیت در راستای محصولات و یا خدمات مجموعه خود آماده کرده و آن را بر روی وب سایت خود منتشر میکنید. کاربران مشتاق که در موتور های جستجوگر به دنبال موضوعی مشترک با موضوع شما هستند، به سایت شما سر زده و از این طریق به سمت کسب و کار شما هدایت میشوند. البته موضوع ذکر شده تنها یک مثال بود و کلیت این روش پیچیدگی های خاص خود را دارد.
یکی دیگر از روش های بسیار مهم و در عین حال تاثیرگذار تمرکز بر روی شبکه های مجازی است. امروزه شبکههای مجازی مختلف مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره به عضوی جدایی ناپذیر برای گوشی هر شخصی تبدیل شدهاند. یعنی شما کمتر کسی را میبینید که حداقل در یکی از این شبکه ها فعال نباشد. این موضوع شبکه های مجازی را به مکانی خوب برای جذب مخاطب تبدیل کرده است. شما میتوانید با استفاده از روش های مختلف تولید محتوا و همچنین انجام تبلیغات هدفمند، مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.
در دنیای سوشال مدیا تکنیکی به نام تولید محتوای ویروسی وجود دارد. این تکنیک به شما کمک میکند تا بتوانید محتوا و یا محصول مورد نظرتان را با به کارگیری روش های خاص، مانند یک ویروس در بین اعضای بسیار زیادی پخش کنید. این موضوع بدیهی است که هر چقدر محتوا و یا محصول مورد نظر شما به مقدار بیشتری در بین مخاطبین پخش شود، آورده بیشتر و در نتیجه فروش بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.
باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ دنیایی بی انتهاست که روش های بسیار زیادی را در دل خود جای داده است. بسیاری از این روش ها روز به روز پیشرفته تر شده و یا تکنیک های جدیدتری را ارائه میکنند که این روش ها در ادامه ذکر شدهاند. شما باید پیش از اقدام و استفاده از هر کدام از این روش ها به خوبی کسب و کار خود و همچنین بازار فروش و رقبای خود را بررسی و آنالیز کرده و با استفاده از چند روش به صورت ترکیبی بهترین نتیجه را برای مجموعه خود ایجاد نمایید.
در نهایت، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک ابزار حیاتی برای معرفی و ترویج کسبوکارها به شمار می آید. آژانس دیجیتال مارکتینگ راویدا با استفاده از استراتژی های سئو، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات هوشمند میتواند کسب و کار شما را به مخاطبان هدف شما و به هدف اصلی دیده شدن و فروش بیشتر برساند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشد.
از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.